Het korte antwoord: zo min mogelijk. We gebruiken alleen die gegevens die nodig zijn om je Scoor voor je Club Spaarpot te kunnen vullen op basis van je aankopen bij deelnemende Partners.
Sinds vorig jaar zijn banken verplicht andere bedrijven toegang te geven tot je rekening, mits jij daar toestemming voor geeft. Die bedrijven staan onder toezicht van
De Nederlandsche Bank, op basis van de Europese PSD2 regelgeving. Scoor voor je Club werkt voor dit doel met
Klarna, een Zweeds bedrijf dat in Nederland bekend is van ‘achteraf betalen’.
Als je meedoet met Scoor voor je Club geef je Klarna toestemming om transactie-informatie op te halen bij jouw bank. Die toestemming geldt
voor een periode van 90 dagen vanaf de dag dat je koppelt. Daarna moet je opnieuw toestemming geven voor de volgende periode van 90 dagen.
Klarna geeft de transactie-informatie door aan Scoor voor je Club. Vervolgens wordt die informatie automatisch gefilterd: alles wordt meteen weggegooid, behalve de transactie-informatie van partijen waar jij iets hebt gekocht en die meedoen met Scoor voor je Club.
Het gaat dan om de volgende gegevens:
- een geanonimiseerd rekeningnummer
- het totaalbedrag van je aankoop bij een ‘Scoor voor je Club’ partner, met de bijbehorende datum
We kunnen daarmee bepalen hoeveel jij hebt besteed, maar niet
wie jij bent en ook niet wat je hebt gekocht.