Home Actueel Ondernemers Clubs Events FAQ Over ons Shop

Vraag & Antwoord

Algemeen

Dappre Clubs is een onderdeel van Dappre, het meest maatschappelijk betrokken netwerk van Nederland. Dappre is een Nederlandse privacyvriendelijke netwerk-app. Zonder een account aan te maken, koppel je als deelnemer je Dappre app aan je betaalrekening en spaart zo het hele jaar (tot je er zelf mee stopt) automatisch euro's voor de club(s)/goede doelen waar je een digitale clubkaart van hebt geactiveerd én voor jezelf. Maximaal de helft van het spaarbedrag kun je als deelnemer besteden aan je contributie en/of cadeaukaarten en vouchers van deelnemende ondernemers.
Je kunt via de app rechtsboven op de '+' klikken en een Digitale Clubkaart kiezen van 1 of meerdere partijen om voor te sparen. Dit kun je ook doen via de website bij 'kies je club'. Clubs, verenigingen en goede doelen kunnen (nu nog) kosteloos hun eigen Digitale Clubkaart uitgeven.

Heb je een Digitale Clubkaart van jouw favoriete club(s) en doe je een aankoop bij een Dappre netwerkpartner dan doneren zij automatisch hun bijdrage aan jou. Binnen 2 werkdagen wordt de bijdrage toegevoegd aan je saldo in de app bij 'transacties'. Aan het einde van de maand wordt het bedrag overgemaakt aan de club van jouw keuze. Het bedrag dat je voor jezelf spaart, blijft staan.
Dan hebben zij nog geen Digitale Clubkaart uitgegeven. Je kunt je club eenvoudig zelf attenderen op Dappre Clubs of via de websitebutton 'tip mijn club'.
Tik eenvoudig in de Dappre app op de button [spaar hier] en zie in een oogopslag welke Dappre Netwerkpartners in Nederland meedoen! Op de website vind je hier alle ondernemers.
Ja dat kan! Iedereen is vrij om een of meer clubs naar keuze te selecteren en te sparen bij een Dappre netwerkpartner, waar dan ook in Nederland!
Meedoen is nu nog gratis voor ondernemers, clubs, verenigingen, goede doelen en deelnemers.
Voor iedereen is meedoen voorlopig gratis. Als jij als deelnemer een aankoop doet bij een ondernemer stelt de ondernemer een zelf bepaalde bijdrage aan jou ter beschikking. Jij bepaalt zelf voor welke club(s) je spaart. Van het bedrag dat je toekent aan de club(s) wordt een vergoeding ingehouden van 20% excl. btw voor de ontwikkeling, het onderhoud en het beheer van het Dappre netwerk en de Dappre app.
Nee, dat hoeft niet. Alles gaat automatisch. Het systeem ziet dat je als anonieme deelnemer iets afgerekend hebt bij een Dappre netwerkpartner. Vervolgens krijg je een melding op je telefoon. Kies in de Dappre app, bij tabje 'clubs' op [sparen] en [transacties] om te zien waar en wat je in totaal gespaard hebt.
Verbreek de koppeling met de oude betaalrekening. Dat doe je door te kiezen voor de knop [sparen] onder de Digitale Clubkaart. Vervolgens kies je de knop [bankkoppelingen] onderaan, waardoor je de pagina bankkoppelingen opent. Op deze pagina kun je door op de 3 puntjes rechtsboven te klikken 'ontkoppelen'. Op dezelfde pagina start je ook met het koppelen van een of meer bankrekeningen.
Je kunt maximaal de helft van je spaarbedrag reserveren om te sparen voor de contributie van jouw club. Om te sparen kies je voor [sparen] onder de kaart van jouw club in de Dappre app. Vervolgens kies je onder het kopje Gespaard voor mezelf voor [Contributie sparen].

  • Je betaalt contributie aan jouw vereniging zoals je gewend bent vanaf jouw gekoppelde bankrekening (betaling of incasso vanuit de club). Vervolgens kun je ervoor kiezen het gereserveerde bedrag in de Dappre app (minimaal € 15 en maximaal € 100) op je eigen bankrekening over te laten maken nadat je contributie is geïncasseerd of betaald.
  • In de week na je aanvraag tot uitbetaling in de app ontvang je het gespaarde bedrag op je bankrekening.
  • Contributiesparen werkt helemaal automatisch: de clubadministratie van je club hoeft daarvoor niets te doen.
  • Er wordt 10% van het gespaarde bedrag ingehouden voor de ontwikkeling en het onderhoud van 'Contributiesparen'.
Een bestuurder van de vereniging of stichting kan deze aanmelden. We checken in het Register van de KvK of de persoon die een club of bedrijf aanmeldt daadwerkelijk gevolmachtigd vertegenwoordiger is.

Daarnaast zijn er gegevens die over individuele gebruikers gaan: klantenkaarten, Digitale Clubkaarten, bankkoppeling en eventuele anonieme voorkeuren. Om die gegevens zo veilig mogelijk te bewaren worden ze van begin tot eind versleuteld en opgeslagen op 2 locaties in Nederland, met een kopie op je telefoon.

Koppeling met de bank

Een bankkoppeling is noodzakelijk omdat de automatische toekenning van spaarbedragen niet herkend kan worden. Als je afrekent bij een Dappre netwerkpartner hoef je geen pasje te laten zien of te laten scannen. Sparen gaat helemaal automatisch. Dat is mogelijk doordat herkend wordt dat er een anonieme deelnemer (jij) een betaling heeft gedaan bij een Dappre netwerkpartner en de bijdrage dient te ontvangen.
We ontvangen transactie-informatie van jouw bank, waaruit we de volgende informatie filteren: jij hebt als anonieme deelnemer gepind bij een Dappre netwerkpartner voor bedrag x op datum y.

Het uitgebreide antwoord: Banken zijn verplicht andere bedrijven toegang te geven tot je rekening, mits jij daar toestemming voor geeft. Die bedrijven staan onder toezicht van De Nederlandsche Bank, op basis van de Europese PSD2 regelgeving. PSD2 is bedoeld om de veiligheid en het gemak van betalingen te verbeteren en de consumentenbescherming te waarborgen. Dappre werkt voor dit doel met MasterCard samen.

Als je meedoet met Dappre geef je MasterCard toestemming om over de laatste 2 dagen anonieme transactie-informatie op te halen bij jouw bank. Die toestemming geldt voor een periode van 180 dagen vanaf de dag dat je koppelt. Daarna kun je opnieuw toestemming geven voor de volgende periode van 180 dagen. Uiteraard kun je op elk moment de koppeling verbreken.

Dappre filtert automatisch: alleen transactie-informatie van partijen waar jij iets hebt gekocht en die meedoen met Dappre wordt gebruikt om het spaarbedrag toe te kunnen kennen.

Het gaat om de volgende gegevens:
  • een geanonimiseerd rekeningnummer
  • het totaalbedrag van je aankoop bij een Dappre netwerkpartner, met de bijbehorende datum
Het systeem kan dan 'zien' dat je een aankoop hebt gedaan bij een partner.
Controleer of je de missende aankoop vanaf de gekoppelde bankrekening hebt betaald en dat de ondernemer ook daadwerkelijk een Dappre netwerkpartner is. Het kan 2 werkdagen duren voordat een transactie getoond wordt. Nog geen resultaat? Kies dan voor ‘Missende Transactie Melden’ in het Transactie overzicht. Selecteer de datum waarop je de desbetreffende aankoop hebt gedaan, selecteer de transactie die je mist en verstuur de melding. Wij gaan vervolgens onderzoeken waar het mis ging.
Ga naar de app of de website van jouw bank. Kies daar voor ‘beheer koppeling’ en verbreek de koppeling met KLARNA. Het kan tot 6 uur duren voordat je dit terugziet in Dappre.
Controleer eerst of je met de laatste versie van de Dappre app werkt. Probeer vervolgens bij het koppelen op MasterCard in plaats van de bank-app te kiezen voor de webversie van de bank.
Ja, dat kan!
Ja, behalve met je eigen bankrekening kun je ook meedoen met jullie 'en/of bankrekening'. Let bij het koppelen van de 'en/of rekening' op dat maar 1 persoon de gezamenlijke bankrekening daadwerkelijk koppelt. De gezamenlijk gespaarde euro’s zijn zichtbaar bij degene die gekoppeld is. Jullie kunnen dus samen sparen vanuit de 'en/of rekening'. Leuk!

Ondernemers

  • Echte lokale betrokkenheid, die inzichtelijk wordt! Door de inzet van Dappre besparen zowel ondernemers als maatschappelijke organisaties tijd. Ondernemers hebben voor alle stichtingen en verenigingen een positief bericht: “Geef een eigen digitale clubkaart uit en kom bij ons besteden!”. Dat is goed nieuws voor alle clubs en deelnemers. Deelnemers kunnen, naast voor hun club, ook een deel voor zichzelf sparen. Bijvoorbeeld voor hun contributie of voor vouchers van jouw winkel! Samen bouwen we aan het meest maatschappelijk betrokken netwerk van Nederland! Als ondernemer doe je een bijdrage na het pinnen (het is geen korting).
  • Je bepaalt zelf welk percentage of vast bedrag per besteding je bijdraagt en tot welk bonbedrag dit geldt.
  • Er is geen technische inspanning of koppeling met kassasystemen nodig. Het is de deelnemer die een koppeling maakt op het digitale netwerk van Dappre waardoor het gemak en het voordeel voor iedereen kan ontstaan. Pinnen is automatisch sparen.
  • Dappre Clubs is een prachtig initiatief om jouw lokale betrokkenheid als ondernemer te tonen en de keuze bij jouw klant te laten, waardoor jij iedereen steunt op basis van ontvangen omzet door deelnemers.
  • Met Dappre Clubs is sponsoring voortaan meetbaar: maandelijks zie je naar welke clubs en stichtingen jouw bijdrage is gegaan en hoeveel deelnemers van welke club of stichting bij jou hebben afgerekend.
  • Door mee te doen, geef je jouw klanten de mogelijkheid om behalve voor hun club ook voor zichzelf te sparen, voor bijvoorbeeld hun contributie of vouchers van jouw winkel als deelnemende ondernemer.
  • Je kunt eenvoudig een eigen digitale loyaltykaart inzetten.
Meedoen is op dit moment nog gratis. Wat je als ondernemer bijdraagt aan het netwerk van Dappre Clubs bepaal je zelf. In de basis zijn er 2 opties: een percentage van het totaalbedrag (advies 5%-10%) of een vast bedrag per transactie. Elke optie kan vervolgens uitgebreid worden met een minimum te besteden bedrag en/of een maximumbedrag.
Deelnemers shoppen en pinnen zoals ze gewend zijn. Je hoeft niets te vragen, je klanten hoeven zich niet te melden als deelnemer aan Dappre Clubs. Alles gaat automatisch. Doordat deelnemers hun bankrekening koppelen registreert het systeem dat ze bij jou hebben besteed en welk bedrag is betaald. Op basis van de bijdrage die je zelf hebt vastgesteld wordt jouw bijdrage berekend. Deelnemers ontvangen jouw bijdrage binnen 48 uur na transactiemoment. Dit is afhankelijk van via welke bank betaald wordt. Elke maand ontvang je een gedetailleerd overzicht van alle anonieme transacties en de bijbehorende bijdragen in de vorm van een afrekennota.
Dappre brengt jou als ondernemer geen kosten voor onze diensten in rekening. Daarom ontvang je geen factuur met btw, maar een nota bij het maandelijkse transactieoverzicht.Iedere ondernemer die meedoet aan Dappre Clubs bepaalt zelf hoeveel er afgedragen wordt van een pintransacties aan een klant die deelnemer is. De ondernemer ontvangt maandelijks een afrekennota voor het totale verschuldigde bedrag (de bijdrage), met een gedetailleerd overzicht van alle anonieme transacties en de bijbehorende bijdrage. De afrekennota wordt aan de ondernemer verstuurd door Dappre namens alle deelnemende consumenten.
Maandoverzicht Voorbeeld (pdf)
Je ontvangt als Dappre netwerkpartner maandelijks een nota met anonieme transactie id’s en transactiebedrag op datum en de bijdrage die je hebt gekozen.
De bijdrage door jou als ondernemer aan de deelnemende consument heeft geen effect op de door jouw verschuldigde BTW ter zake van levering of dienst. Als ondernemer wordt immers het volledige bedrag van zijn levering of dienst aan de consument berekend en geeft geen korting. Dat bedrag is uitgangspunt voor de hoogte van de zelfbepaalde bijdrage.
Door een cent over te maken vanaf de bankrekening van je onderneming voorkomen we dat iemand anders zich namens jouw bedrijf aanmeldt en de 1 cent betaling is een van de bouwstenen voor de automatische incasso zodat je dat verder geen tijd kost.
Geef het nieuwe rekeningnummer zo snel mogelijk door via dappre@dappre.com. Maak zo snel mogelijk vanaf dit nieuwe rekeningnummer 1 cent over op het bankrekeningnummer van Stichting Derdengelden Dappre, NL62 INGB 0007 2552 80. Dit is nodig ter verificatie.
Veel ondernemers hebben hun eigen/nemen deel aan een spaarprogramma, in de vorm van spaarzegels, een app of een klantenkaart. Vrijwel alle spaarprogramma’s richten zich op het belonen van de consument, met als doel de klantentrouw te bevorderen. Via Dappre moedig je consumenten aan ook hun (lokale) club te ondersteunen, voor zichzelf te kunnen sparen en dit inzichtelijk te krijgen. Vanuit Dappre zijn er automatische digitale spaarkaarten in te zetten als ondernemer waarbij je zelf alle parameters bedenkt.
Er zijn verschillende mogelijkheden om je onderneming en producten en/of diensten onder de aandacht te brengen van alle clubleden en supporters die meedoen:

GRATIS & INCLUSIEF:
  1. Logo + naamsvermelding op de website van scoorvoorjeclub.nl/partners.
  2. Communicatie-toolkit

VOORLOPIG GRATIS:
In de Dappre app krijgt je onderneming een advertentie onder de Digitale Clubkaarten van alle deelnemende clubs in jouw gemeente. Dat is zowel onder de knop [spaar hier] met een speld op de kaart (met daaraan gekoppeld jouw pagina met logo, adres, contactgegevens, website en je bijdrage) als onderin de app.

TEGEN BETALING:
Loyaltyvoucher
Een eenvoudig en gepersonaliseerd loyalty-systeem, waarmee je Dappre deelnemers stimuleert om vaker aankopen bij jou te doen en gelijk meer te sparen voor hun club en voor zichzelf! Iedere keer dat ze een aankoop bij jou doen, ontvangen ze volledig automatisch een digitale stempel. Bepaal zelf het aantal herhaalbezoeken, de geldigheidsduur, eventueel het minimaal te besteden bedrag.

Activatievoucher
Zet een cadeautje klaar voor nieuwe deelnemers, koppel dit aan een clubactivatie van een of meerdere clubs in jouw directe omgeving! Een gratis product, een ‘betere keuze’ met korting, enzovoorts. Deze wordt op jouw locatie verzilverd.

Meer weten? Neem contact op met cindy@dappre.com
Voor het antwoord op deze vraag hebben we contact gezocht met diverse instanties en gekeken naar de huidige wet- en regelgeving (oktober 2021). Het (lange) antwoord per productcategorie:

Tabakswaren
De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWa) verwijst naar de wet, het besluit en de regeling ten aanzien van tabakswaren (https://www.nvwa.nl/onderwerpen/roken-en-tabak/wet-en-regelgeving). Daar staat alles in waaraan winkeliers zich dienen te houden. Er staat echter niets in wat in de weg zou kunnen staan aan Scoor voor je Club. De NVWa heeft ook geen aanvullend beleid geformuleerd en haar zijn ook geen besluiten bekend waarin omzet gerelateerde beloningssystemen die ook betrekking hebben op tabakswaren, zijn verboden.

Loten
De landelijke vergunninghouders van kansspelen en de particuliere aanbieders van speelautomaten in Nederland (verenigd in de VAN) onderschrijven de Gedrags- en Reclamecode Kansspelen. Het toezicht op de naleving is in handen van de Stichting Reclamecode. De Gedragscode voor Kansspelen bevat een aanvulling op de Reclamecode voor Kansspelen. In artikel 5 van de gedragscode staat: “Voorts zullen kansspelaanbieders om het meedoen aan kansspelen te stimuleren geen gebruik maken van vouchers of korting op producten van andere organisaties als incentive waarbij ook de commerciële belangen van andere partijen worden gediend.” Bij Dappre Clubs is er geen sprake van “vouchers of korting op producten van andere organisaties”, zodat deze bepaling niet in de weg staat.

Boeken
Voor boeken geldt de Wet op de vaste boekenprijs (Wvbp). Artikel 13 van die wet bepaalt dat bij of krachtens algemene maatregel van bestuur regels kunnen worden gesteld omtrent het toepassen door een verkoper van kortingen op de vaste prijs in geval van o.a. verkoop door een verkoper in het kader van een collectieve promotie- of spaaractie.

Artikel 4 van het Besluit vaste boekenprijs kent een bepaling ten aanzien van collectieve spaaracties, maar Dappre Clubs valt niet onder de gehanteerde definitie van “collectieve spaaractie”. Ook krijgt de klant geen korting. Het Commissariaat voor de Media (CvdM) handhaaft de vaste boekenprijzen. In het verleden heeft het CvdM een besluit genomen ten aanzien van een actie van een boekverkoper met een school. De verkoper doneerde een deel van de omzet aan een school voor de aanschaf van boeken voor de schoolbibliotheek. Het Commissariaat heeft toen geoordeeld dat deze actie niet in strijd was met de Wvbp. Het CvdM vond dat er weliswaar sprake was van het verstrekken van een geldelijk voordeel dat gerelateerd is aan de verkoop van een boek, maar dat dat voordeel niet werd verstrekt aan de eindafnemer van een boek. Het voordeel werd in eerste instantie door een derde, de school, genoten in de vorm van een gift van de boekverkoper. Dat ook de kinderen die van de bibliotheek gebruik maakten hier baat bij hadden, leidde niet tot een ongeoorloofde korting. Volgens het CvdM was het voordeel dat genoten werd door de schoolkinderen, in de gevallen dat zij als eindafnemer in de zin van de Wvbp konden worden gekwalificeerd, te onbepaald en onvoldoende kwantificeerbaar om te kunnen constateren dat er sprake was van een ongeoorloofde korting in de zin van de Wvbp. Het CvdM gaf echter ook aan dat zijn besluit anders zou zijn uitgepakt wanneer de gift aan de school zou hebben geleid tot een concrete besparing voor de eindafnemer van het boek, omdat deze een uitgave niet zou doen die hij in normale omstandigheden wel zou hebben gedaan.

Bij de verkoop van een boek is er weliswaar sprake van het verstrekken van een geldelijk voordeel via Dappre Clubs, maar als dat voordeel niet wordt verstrekt aan de klant, dan kan dat. Het is in feite een gift van de boekverkoper aan de favoriete club(s) van de klant. Een complicerende factor is dat de klant zelf ook baat heeft bij de afdracht door de boekverkoper, omdat die klant maximaal de helft van het bedrag naar eigen inzicht mag gebruiken. De vraag is echter of dit niet te onbepaald en te onvoldoende kwantificeerbaar is om te kunnen constateren dat er sprake was van een ongeoorloofde korting. Een boekverkoper die zekerheid wil hebben kan het Commissariaat verzoeken om een zogenaamd bestuurlijk rechtsoordeel: een bindend oordeel over de toelaatbaarheid van Dappre Clubs bij de aankoop van een boek.
Transacties gedaan door anonieme deelnemers worden conform de Europese PSD2 standaard aan ons doorgegeven. Banken implementeren deze standaard op verschillende manieren, waardoor aangeleverde datums van transacties soms ook verschillen. Sommigen banken leveren een valutadatum én een boekingsdatum, andere banken alleen een boekingsdatum.

Ons systeem is ingericht op de datum dat de bank van de consument de transactie daadwerkelijk verwerkt. Banken kunnen ervoor kiezen om transacties in het weekend te reserveren en de daadwerkelijke verwerking vindt dan op maandagochtend plaats. Hierdoor wordt de datum van een transactie soms over het weekend heen getild en zie je als ondernemer de datum van maandag als boekingsdatum.
Voor iedereen is meedoen voorlopig gratis. Als een deelnemer een aankoop doet bij een ondernemer stelt de ondernemer een zelf bepaalde bijdrage aan de deelnemer ter beschikking. Deelnemers bepalen zelf voor welke club(s) ze sparen. Van het bedrag dat deelnemers toekennen aan hun club(s) wordt een vergoeding ingehouden van 20% excl. btw voor de ontwikkeling, het onderhoud en het beheer van het Dappre netwerk en de Dappre app.

Clubs

Als jouw club nog niet meedoet, dan kan iemand van het bestuur de club gratis aanmelden. Nadat jouw club aangemeld is kun je deze terugvinden in de lijst met digitale clubkaarten. Dan kun je hem eenvoudig kiezen in zowel de app als op de website en starten met sparen!
We hebben een speciale Toolkit ontwikkeld met verschillende mogelijkheden om hen eenvoudig te informeren. Ook kun je een kijkje nemen in onze shop.
In de toolkit zitten hulpmiddelen om ondernemers te informeren en te activeren. Dappre Clubs maakt sponsoring meetbaar en biedt sponsors de mogelijkheid om achter de Digitale Clubkaart te communiceren met de leden en andere spaarders voor jouw club.
Door een cent over te maken vanaf de bankrekening van je club voorkomen we dat iemand anders zich namens jouw club of stichting aanmeldt. Zo weten we zeker dat de maandelijkse donaties aan jouw club daadwerkelijk op de juiste bankrekening binnenkomen.
Geef het nieuwe rekeningnummer zo snel mogelijk door via dappre@dappre.com. Maak zo snel mogelijk vanaf dit nieuwe rekeningnummer 1 cent over op het bankrekeningnummer van Stichting Derdengelden Dappre, NL62 INGB 0007 2552 80. Dit is nodig ter verificatie.
  1. Via Dappre maak je de sponsoring van jouw club actief: behalve het vergroten van de naamsbekendheid van jouw sponsor(s) kun je hen ook helpen met het verhogen van hun omzet, zij jullie met (meer) sponsorinkomsten en jullie deelnemers (leden, achterban, familie) door voor zichzelf te laten sparen.
  2. Dappre Clubs vergroot bovendien het rendement voor jouw sponsors op verschillende manieren:
    • Er kan een Dappre netwerkpartner-sticker geplakt worden op de sponsorboarding van de club. Zo ziet iedereen op de club dat de sponsor meedoet aan Dappre.
    • Als een deelnemer een aankoop heeft gedaan bij een Dappre netwerkpartner, ontvangt diegene diezelfde avond een spaarmelding. Daarmee wordt extra aandacht gegenereerd voor de Digitale Clubkaart en de (sponsor-)content achter de kaart.
    • Gun jouw sponsor de omzet van deelnemers die geen lid zijn van jouw club. Geef de sponsor daarmee ook de kans om andere clubs te ondersteunen. Alle clubs en stichtingen in jouw gemeente maken tenslotte onderdeel uit van dezelfde gemeenschap.
  1. De club biedt nieuwe sponsors een extra communicatiekanaal achter de Digitale Clubkaart. Doordat de app iedere avond een melding toont van aankopen van die dag bij Dappre netwerkpartners wordt aandacht gegenereerd voor de Digitale Clubkaart en de (sponsor-)content achter die kaart
  2. Dappre Clubs kan onderdeel zijn van sponsorpakketten. De meeste sponsoring is vooral gericht op naamsbekendheid; met Dappre draag je bij aan meetbare sales voor de sponsor en geef je een automatische spaartool aan je leden en achterban.
Deelnemers kunnen maximaal de helft van hun spaarbedrag reserveren om te sparen voor de contributie van hun club. Om te sparen kies je voor [sparen] onder de kaart van jouw club in de Dappre app. Vervolgens kies je onder het kopje Xtras voor [Contributie sparen].

  • Je betaalt contributie aan jouw vereniging zoals je gewend bent vanaf jouw gekoppelde bankrekening. Vervolgens kun je ervoor kiezen het gereserveerde bedrag in de Dappre app (minimaal € 15 en maximaal € 100) op je eigen bankrekening over te laten maken door op de button 'uitbetalen' te klikken.
  • In de week na je aanvraag ontvang je het gespaarde bedrag op je bankrekening.
  • Contributiesparen werkt helemaal automatisch: de clubadministratie hoeft daarvoor niet aangepast te worden en de penningmeester heeft hier geen werk aan.
  • Er wordt 10% van het gespaarde bedrag ingehouden voor de ontwikkeling en het onderhoud van 'Contributie sparen'.
Met Dappre Clubs kun je eenvoudig acties opzetten met je sponsors, zoals het tijdelijk verhogen van het spaarbedrag door de sponsor. Ook kun je extra aandacht geven aan een sponsor of een actie uitlichten achter de Digitale Clubkaart, etc.
Alle stichtingen en verenigingen (sport, cultuur, goede doelen) met een KvK inschrijving en een bankrekening op naam van de vereniging/stichting kunnen meedoen.
Onder de Digitale Clubkaart in de Dappre app zie je wat jouw persoonlijke actuele bijdrage is aan de club. Als je daarop klikt kun je bovendien zien hoeveel mensen meesparen en wat het totaalbedrag is voor de club op dat moment. Na een paar seconden schiet dit weer terug naar jouw bijdrage.

Daarnaast ontvangt de penningmeester van de club iedere maand een financieel overzicht. Hierop staat het totale gedoneerde bedrag minus 20% servicekosten voor Dappre. Voor deze kosten ontvangt de club een factuur met btw. Het factuurbedrag wordt verrekend met het gedoneerde bedrag. Het restant (conform het maandoverzicht) wordt overgemaakt naar het bij ons bekende clubrekeningnummer.

Tevens ontvangt de contactpersoon communicatie maandelijks een Club Report, hierin zien zij hoeveel deelnemers er zijn t.o.v. de maand ervoor met sparen, bij welke ondernemers gespaard is, door hoeveel deelnemers, nieuwe features enzovoorts.
Donaties aan jouw club worden uitgekeerd bij een totale bijdrage boven de 1 Euro in 1 maand. Is het totaal aan donaties in een maand gelijk of lager dan 1 Euro, dan wordt dit gebruikt om de kosten van het betalingsverkeer te dekken. In de app is op elk moment van de dag te zien wat er in de lopende maand voor jouw club is gespaard en hoeveel deelnemers voor jouw club sparen. Bij uitkering geldt een inhouding van 20% servicekosten plus 21% BTW. Het te ontvangen bedrag zal binnen 4 weken worden overgemaakt naar het bij ons geregistreerde bankrekeningnummer van de club. -

Staat je vraag er niet bij?

Stel je vraag dan per mail aan info@scoorvoorjeclub.nl