Veel gestelde vragen

Clubleden en supporters

Wat is Scoor voor je Club?
Scoor voor je Club is een maatschappelijke beweging die gebruik maakt van de privacyvriendelijke Dappre app. Zonder een account aan te maken koppelen deelnemers hun Dappre app aan hun betaalrekening en sparen 365 dagen per jaar automatisch voor de clubs waar zij een digitale clubkaart van hebben geactiveerd. Maximaal de helft van het spaarbedrag kunnen deelnemers besteden aan hun contributie of bij deelnemende ondernemers.
Hoe kan ik meedoen met Scoor voor je Club?
Clubs, verenigingen en goede doelen kunnen een Digitale Clubkaart aanvragen. Als jouw club meedoet kun je de Digitale Clubkaart van jouw club op je telefoon zetten door de kaart te activeren op scoorvoorjeclub.nl/kies-je-club. Of je vraagt een andere deelnemer of je de QR-code van de Digitale Clubkaart mag scannen met je telefoon.

Heb je een Digitale Clubkaart van jouw favoriete club en doe je een aankoop bij één van de Scoor voor je Club Partners dan doneren zij automatisch hun bijdrage aan jou. Binnen 2 werkdagen wordt de bijdrage toegevoegd aan je saldo.
De club die ik zoek staat er niet tussen
Op de pagina scoorvoorjeclub.nl/kies-je-club kun je zoeken op deelnemende clubs. Staat jouw club er nog niet bij, laat dat dan weten aan het bestuur van jouw club. Het bestuur kan jouw club gratis aanmelden, zodat je binnenkort ook voor jouw club kunt sparen!
Kan ik sparen voor de club van mijn kleinkinderen in een andere gemeente?
Ja dat kan. Iedereen is vrij om een of meer clubs naar keuze te selecteren. Ook in een andere gemeente. Zo kunnen opa en oma meesparen voor de clubs van al hun kleinkinderen!
Hoeveel kost het om mee te doen?
Meedoen is gratis voor alle clubs, verenigingen en goede doelen en voor alle leden en supporters. Ook voor ondernemers is meedoen gratis.
Wat is het verdienmodel van Scoor voor je Club?
Voor iedereen is meedoen gratis. Als jij als deelnemer een aankoop doet bij een ondernemer stelt de ondernemer een zelf bepaalde bijdrage aan jou ter beschikking. Jij bepaalt zelf voor welke club(s) je spaart. Van het bedrag dat je toekent aan de club(s) wordt een vergoeding ingehouden van 20% excl. btw voor de ontwikkeling, het onderhoud en het beheer van Scoor voor je Club.
Moet ik een Digitale Clubkaart laten zien als ik ergens iets koop?
Nee, dat hoeft niet. Alles gaat automatisch. Het systeem ziet dat je iets aangeschaft hebt bij een partner van Scoor voor je Club. Vervolgens krijg je een melding op je telefoon en zie je in de Dappre app wat je gescoord hebt onder het knopje ‘transacties’, dat te vinden is onder de [<] naast je Digitale Clubkaart(en).
Hoe kan ik zien hoeveel ik gespaard heb?
Ga naar je Digitale Clubkaart in de Dappre app. Je ziet meteen wat je deze maand gespaard hebt voor jouw club(s) en wat je persoonlijk saldo is. Kies [<] naast de Digitale Clubkaart(en) om te zien wat je in totaal gespaard hebt. Het bedrag dat gereserveerd is voor jouw club(s) wordt maandelijks automatisch overgemaakt aan je favoriete club(s). Na een maand komt deze dus op € 0 te staan.
Ik wil graag mijn bankrekeningnummer aanpassen. Hoe doe ik dat?
Verbreek de koppeling met de oude betaalrekening. Dat doe je door te kiezen voor [<] naast de Digitale Clubkaart(en). Vervolgens kies je de knop [koppelingen] onderaan, waardoor je de pagina bankkoppelingen opent. Op deze pagina kun je door op de 3 puntjes rechtsboven te klikken 'ontkoppelen'. Op dezelfde pagina start je ook met het koppelen van een of meer bankrekeningen.
Hoe werkt sparen voor je contributie?
We zijn hard bezig met het bouwen van een verbeterde versie van contributie sparen. Sparen voor contributie is daarom tijdelijk niet beschikbaar in de Dappre app.
Wat gebeurt er met de data die Scoor voor je Club verzamelt?
We weten niet wie de gebruikers zijn van Scoor voor je club of van de Dappre app. Dat willen we niet weten en dat hoeven we ook niet te weten, behalve als het gaat om de officiële vertegenwoordigers van deelnemende clubs en bedrijven. We controleren in het Register van de KvK of de persoon die een club of bedrijf aanmeldt daadwerkelijk gevolmachtigd vertegenwoordiger is.

Daarnaast zijn er gegevens die over individuele gebruikers gaan: klantenkaarten, Digitale Clubkaarten, bankkoppeling en eventuele anonieme voorkeuren. Om die gegevens zo veilig mogelijk te bewaren worden ze van begin tot eind versleuteld en opgeslagen op 2 locaties in Nederland, met een kopie op je telefoon.
Wie is de eigenaar van Scoor voor je Club?
Scoor voor je Club is een initiatief van en wordt beheerd door de Qiy Foundation - een stichting die consumenten de controle wil geven over hun eigen gegevens - en wordt uitgevoerd met behulp van de handige en privacyvriendelijke kaarten-app Dappre.
Waar worden mijn gegevens opgeslagen?
We weten niet wie de gebruikers zijn van Scoor voor je club of van de Dappre app. Dat willen we niet weten en dat hoeven we ook niet te weten, behalve als het gaat om de officiële vertegenwoordigers van deelnemende clubs en bedrijven. We controleren in het Register van de KvK of de persoon die een club of bedrijf aanmeldt daadwerkelijk gevolmachtigd vertegenwoordiger is.

Daarnaast zijn er gegevens die over individuele gebruikers gaan: klantenkaarten, Digitale Clubkaarten, bankkoppeling en eventuele anonieme voorkeuren. Om die gegevens zo veilig mogelijk te bewaren worden ze van begin tot eind versleuteld en opgeslagen in KPN-datacenters in Nederland, met een kopie op je telefoon.

Koppeling met de bank

Wat gebeurt er met mijn bankgegevens?
Het korte antwoord: zo min mogelijk. We gebruiken alleen die gegevens die nodig zijn om je Scoor voor je Club Spaarpot te kunnen vullen op basis van je aankopen bij deelnemende Partners.

Banken zijn verplicht andere bedrijven toegang te geven tot je rekening, mits jij daar toestemming voor geeft. Die bedrijven staan onder toezicht van De Nederlandsche Bank, op basis van de Europese PSD2 regelgeving. PSD2 is bedoeld om de veiligheid en het gemak van betalingen te verbeteren en de consumentenbescherming te waarborgen. Dappre | Scoor voor je Club werkt voor dit doel met Klarna, een internationaal opererende Zweedse bank.

Als je meedoet met Scoor voor je Club geef je Klarna toestemming om over de laatste 2 dagen transactie-informatie op te halen bij jouw bank. Die toestemming geldt voor een periode van 180 dagen vanaf de dag dat je koppelt. Daarna kun je opnieuw toestemming geven voor de volgende periode van 90 dagen. Uiteraard kun je op elk moment de koppeling verbreken.

Dappre | Scoor voor je Club filtert automatisch: alle data wordt meteen weggegooid, behalve de transactie-informatie van partijen waar jij iets hebt gekocht en die meedoen met Scoor voor je Club.

Het gaat dan om de volgende gegevens:
  • een geanonimiseerd rekeningnummer
  • het totaalbedrag van je aankoop bij een ‘Scoor voor je Club’ Partner, met de bijbehorende datum
Het systeem kan dan zien dat je een aankoop hebt gedaan bij een Scoor voor je Club Partner, maar niet wie je bent en ook niet wat je hebt gekocht.
Er ontbreekt een transactie in mijn overzicht. Wat kan ik doen?
Controleer of je de missende aankoop vanaf de gekoppelde bankrekening hebt betaald en dat de ondernemer ook daadwerkelijk een Scoor voor je Club Partner is. Het kan 2 werkdagen duren voordat een transactie getoond wordt. Nog geen resultaat? Kies dan voor ‘Missende Transactie Melden’ in het Transactie overzicht. Selecteer de datum waarop je de desbetreffende aankoop hebt gedaan, selecteer de transactie die je mist en verstuur de melding. Wij gaan vervolgens onderzoeken waar het mis ging.
Hoe verbreek ik de koppeling met de bank?
Ga naar de app of de website van jouw bank. Kies daar voor ‘beheer koppeling’ en verbreek de koppeling met KLARNA. Het kan tot 6 uur duren voordat je dit terugziet in Dappre.
Ik wil meedoen met Scoor voor je Club, maar de koppeling naar mijn bankrekening lukt niet. Wat kan ik doen?
Controleer eerst of je met de laatste versie van de Dappre app werkt. Probeer vervolgens bij het koppelen op Klarna in plaats van de bank app te kiezen voor de webversie van de bank.
Kan ik mijn Credit Card koppelen?
Nee, dat is momenteel niet mogelijk.
Kan ik mijn zakelijke bankrekening koppelen?
Ja, dat kan!
Maakt het voor de koppeling uit bij welke bank ik zit?
Nee. Alle banken met een betaalrekening kunnen gekoppeld worden (met uitzondering van Van Lanschot). Lukt de koppeling op jouw bank niet, laat het ons weten via dappre@dappre.com
Kunnen wij samen sparen met onze 'en/of bankrekening'?
Ja, behalve met je eigen bankrekening kun je ook meedoen met jullie 'en/of bankrekening'. Let bij het koppelen van de 'en/of rekening' op dat maar 1 persoon de gezamenlijke bankrekening koppelt. De gezamenlijk gespaarde euro’s zijn zichtbaar bij degene die gekoppeld is. Jullie kunnen dus samen sparen vanuit de 'en/of rekening'. Handig!

Ondernemers

Wat zijn de voordelen als ik meedoe?
  • Als ondernemer of keten word je benaderd door tal van maatschappelijke organisaties. Sportverenigingen, culturele instellingen en goede doelen vragen allemaal om een sponsoring of een donatie. Het liefst wil je natuurlijk al je klanten en alle clubs blij maken en tegelijkertijd controle houden over je maatschappelijke bijdrage. Als partner van Scoor voor je Club hoef je geen keuze te maken welke club je steunt: iedere individuele deelnemer maakt zelf de keuze welke club(s) deze maand hun steun verdienen. Op die manier is het voor alle ondernemers, klein en groot, mogelijk om alle clubs en alle klanten blij te maken.Je profiteert van extra omzet van alle deelnemers die maar wat graag bij jou komen besteden om hun spaarpotten te vullen.
  • Je bepaalt zelf welk percentage of vast bedrag per besteding je bijdraagt.
  • Er is geen technische inspanning of koppeling met kassasystemen nodig. Scoor voor je Club is een innovatief digitaal ecosysteem dat de individuele deelnemer de regie geeft. Het is de deelnemer die een koppeling maakt waardoor het gemak en het voordeel voor iedereen kan ontstaan.
  • “Scoor voor je Club” is een prachtig initiatief om jouw lokale betrokkenheid als ondernemer te tonen.
Hoeveel kost het om als ondernemer mee te doen met Scoor voor je Club?
Meedoen is gratis. Wat je als ondernemer bijdraagt aan Scoor voor je Club bepaal je zelf. In de basis zijn er 2 opties: een percentage van het totaalbedrag (advies 5%, minimaal 1%) of een vast bedrag per transactie. Elke optie kan vervolgens uitgebreid worden met een minimum te besteden bedrag en/of een maximumbedrag. Ook is het mogelijk 1% te rekenen tot bijvoorbeeld 7,49 Euro en daarboven 3% bij te dragen.
Hoe werkt het als deelnemers aan Scoor voor je Club bij mij een aankoop doen?
Je hoeft niets te vragen, je klanten hoeven zich niet te melden als deelnemer aan Scoor voor je Club. Alles gaat automatisch. Doordat Deelnemers hun bankrekening koppelen registreert het systeem dat ze bij jou hebben besteed en welk bedrag is betaald. Op basis van de rekenregel die je zelf hebt afgesproken met Scoor voor je Club wordt jouw bijdrage berekend. Elke maand ontvang je een gedetailleerd overzicht van alle transacties en de bijbehorende bijdrage in de vorm van een afrekennota. Wij brengen jou als ondernemer geen kosten voor onze diensten in rekening. Daarom ontvang je geen factuur met btw, maar een nota bij het transactieoverzicht.
Wat brengt Scoor voor je Club in rekening namens de consument?
Iedere ondernemer die meedoet aan Scoor voor je Club bepaalt zelf hoeveel het bedrijf afdraagt aan een klant die meedoet met Scoor voor je Club. De ondernemer ontvangt maandelijks een afrekennota voor het totale verschuldigde bedrag, met een gedetailleerd overzicht van alle transacties en de bijbehorende bijdrage. De afrekennota wordt aan de ondernemer verstuurd door Dappre B.V. namens alle deelnemende consumenten.
Maandoverzicht Voorbeeld (pdf)
Hoe weet ik hoeveel mensen met een Digitale Clubkaart bij mij aankopen hebben gedaan?
Je ontvangt als Scoor voor je Club Partner maandelijks een nota met anonieme transactie id’s, het transactiebedrag en de bijdrage die je hebt gekozen.
Maandoverzicht Voorbeeld (pdf)
Kan ik de BTW verrekenen over de bijdrage die ik doe?
De bijdrage door de ondernemer aan de deelnemende consument heeft geen effect op de door de ondernemer verschuldigde BTW ter zake van zijn levering of dienst. De ondernemer berekent immers de volledige prijs van zijn levering of dienst aan de consument en geeft geen korting. Die prijs – het bedrag zoals op de kassabon staat vermeld- is uitgangspunt voor de hoogte van de zelfbepaalde bijdrage.
Waarom moet ik bij aanmelding 1 cent overmaken op de bankrekening van Scoor voor je Club?
Door een cent over te maken vanaf de bankrekening van je onderneming voorkomen we dat iemand anders zich namens jouw bedrijf aanmeldt. Bovendien is de 1 cent betaling een van de bouwstenen voor de automatische incasso zodat je dat verder geen tijd kost...
Hoe verhoudt Scoor voor je Club zich tot bestaande sponsoring?
  1. Scoor voor je Club is een aanvulling op bestaande sponsoring en geen vervanging
  2. Scoor voor je Club kost geen geld, totdat deelnemers bij jou aankopen doen. Jouw bijdrage aan clubs, verenigingen en goede doelen via Scoor voor je Club is op die manier een (zelfbepaald) stukje van de omzet. Deelnemers hebben een extra reden om juist bij jouw bedrijf te kopen
  3. Meedoen aan Scoor voor je Club bied je een extra communicatiekanaal richting sporters en supporters
  4. Het rendement van je deelname aan Scoor voor je Club is meetbaar. Iedere maand ontvang je een rapportage met details
Hoe om te gaan met bestaande spaarprogramma's?
Veel ondernemers hebben hun eigen spaarprogramma, in de vorm van spaarzegels, een app of een klantenkaart. Vrijwel alle spaarprogramma’s richten zich op het belonen van de consument, met als doel de klantentrouw te bevorderen. Scoor voor je Club probeert consumenten aan het bewegen te krijgen in clubverband, hun club te ondersteunen en lokale ondernemers te helpen met nieuwe klanten en hogere bestedingen. Iedere ondernemer kan voor zich zelf beslissen of er een koppeling gelegd wordt tussen het bestaande spaarprogramma en Scoor voor je Club. Vanuit Scoor voor je Club kan Dappre linken naar de digitale versie van het spaarprogramma en zelfs kunnen we koppelen op het spaarprogramma, zodat verzamelde punten ten goede komen aan de favoriete clubs van de consument.
Welke marketingmogelijkheden heb ik als ondernemer?
Er zijn verschillende mogelijkheden om je onderneming en producten en/of diensten onder de aandacht te brengen van alle clubleden en supporters die een of meer Digitale Clubkaarten op hun telefoon hebben staan:

GRATIS & INCLUSIEF:
  1. Logo + naamsvermelding op de website van scoorvoorjeclub.nl/partners.
  2. In de Dappre app krijg je een plek onder de Digitale Clubkaarten van alle deelnemende clubs in jouw gemeente. Dat is zowel onder de knop [scoor hier] met een speld op de kaart (met daaraan gekoppeld jouw pagina met logo, adres, contactgegevens, website en je bijdrage) als ook onder de knop [scoor online] als je naast je fysieke locatie ook een webwinkel hebt.

VOORLOPIG GRATIS:
Op de website krijgt iedere besteedlocatie tevens een vermelding naast de digitale clubkaarten van ALLE clubs die jouw vermelding toestaan. In de Dappre app krijg je een advertentie onder de digitale clubkaarten van ALLE clubs in jouw gemeente die dat toestaan.

Koop Lokaal Cheque
Een eenvoudig loyaltysysteem, waarmee je je klanten stimuleert om vaker aankopen te doen. Iedere keer dat ze een aankoop bij jou doen ontvangen ze volledig automatisch een digitale stempel. Bepaal zelf het aantal herhaalbezoeken, de geldigheidsduur, eventueel het minimaal te besteden bedrag en uiteraard de beloning voor in de spaarpotten van de deelnemer.

TEGEN VERGOEDING
  1. Wil je een tweede advertentie met een actie of wil je extra aandacht voor een speciaal product, dan betaal je € 40 (excl. BTW) voor het maken en publiceren van die advertentie onder de Digitale Clubkaarten van clubs in jouw gemeente.
  2. Een eigen Digitale Cadeaukaart. Het geld dat deelnemers voor zichzelf sparen, kunnen ze gebruiken om jouw Digitale Cadeaukaart aan te schaffen. Deze blijft bewaard in de Dappre App en kan eenvoudig ingewisseld worden via het GivaCard systeem. De kosten bedragen € 1,50 per ingewisselde kaart. Jouw Digitale Cadeaukaarten kunnen verschillende waarden hebben, bijvoorbeeld € 10, € 15 en € 25. Dat beslis je zelf!
Meer weten? Neem contact op met cindy@scoorvoorjeclub.nl
Ik verkoop tabaks- en rookwaren, loten en/of boeken. Hiervoor gelden beperkingen ten aanzien van het verstrekken van voordelen aan een klant. Mag ik over de omzet op dit soort producten aan de klant een bedrag ter beschikking te stellen via Scoor voor je Club?
Voor het antwoord op deze vraag hebben we contact gezocht met diverse instanties en gekeken naar de huidige wet- en regelgeving (oktober 2021). Het (lange) antwoord per productcategorie:

Tabakswaren
De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWa) verwijst naar de wet, het besluit en de regeling ten aanzien van tabakswaren (https://www.nvwa.nl/onderwerpen/roken-en-tabak/wet-en-regelgeving). Daar staat alles in waaraan winkeliers zich dienen te houden. Er staat echter niets in wat in de weg zou kunnen staan aan Scoor voor je Club. De NVWa heeft ook geen aanvullend beleid geformuleerd en haar zijn ook geen besluiten bekend waarin omzet gerelateerde beloningssystemen die ook betrekking hebben op tabakswaren, zijn verboden.

Loten
De landelijke vergunninghouders van kansspelen en de particuliere aanbieders van speelautomaten in Nederland (verenigd in de VAN) onderschrijven de Gedrags- en Reclamecode Kansspelen. Het toezicht op de naleving is in handen van de Stichting Reclamecode. De Gedragscode voor Kansspelen bevat een aanvulling op de Reclamecode voor Kansspelen. In artikel 5 van de gedragscode staat: “Voorts zullen kansspelaanbieders om het meedoen aan kansspelen te stimuleren geen gebruik maken van vouchers of korting op producten van andere organisaties als incentive waarbij ook de commerciële belangen van andere partijen worden gediend.” Bij Scoor voor je Club is er geen sprake van “vouchers of korting op producten van andere organisaties”, zodat deze bepaling niet in de weg staat aan Scoor voor je Club.

Boeken
Voor boeken geldt de Wet op de vaste boekenprijs (Wvbp). Artikel 13 van die wet bepaalt dat bij of krachtens algemene maatregel van bestuur regels kunnen worden gesteld omtrent het toepassen door een verkoper van kortingen op de vaste prijs in geval van o.a. verkoop door een verkoper in het kader van een collectieve promotie- of spaaractie.

Artikel 4 van het Besluit vaste boekenprijs kent een bepaling ten aanzien van collectieve spaaracties, maar Scoor voor je Club valt niet onder de gehanteerde definitie van “collectieve spaaractie”. Ook krijgt de klant geen korting. Het Commissariaat voor de Media (CvdM) handhaaft de vaste boekenprijzen. In het verleden heeft het CvdM een besluit genomen ten aanzien van een actie van een boekverkoper met een school. De verkoper doneerde een deel van de omzet aan een school voor de aanschaf van boeken voor de schoolbibliotheek. Het Commissariaat heeft toen geoordeeld dat deze actie niet in strijd was met de Wvbp. Het CvdM vond dat er weliswaar sprake was van het verstrekken van een geldelijk voordeel dat gerelateerd is aan de verkoop van een boek, maar dat dat voordeel niet werd verstrekt aan de eindafnemer van een boek. Het voordeel werd in eerste instantie door een derde, de school, genoten in de vorm van een gift van de boekverkoper. Dat ook de kinderen die van de bibliotheek gebruik maakten hier baat bij hadden, leidde niet tot een ongeoorloofde korting. Volgens het CvdM was het voordeel dat genoten werd door de schoolkinderen, in de gevallen dat zij als eindafnemer in de zin van de Wvbp konden worden gekwalificeerd, te onbepaald en onvoldoende kwantificeerbaar om te kunnen constateren dat er sprake was van een ongeoorloofde korting in de zin van de Wvbp. Het CvdM gaf echter ook aan dat zijn besluit anders zou zijn uitgepakt wanneer de gift aan de school zou hebben geleid tot een concrete besparing voor de eindafnemer van het boek, omdat deze een uitgave niet zou doen die hij in normale omstandigheden wel zou hebben gedaan.

Bij de verkoop van een boek is er weliswaar sprake van het verstrekken van een geldelijk voordeel via Scoor voor je Club, maar als dat voordeel niet wordt verstrekt aan de klant, dan kan dat. Het is in feite een gift van de boekverkoper aan de favoriete club(s) van de klant. Een complicerende factor is dat de klant zelf ook baat heeft bij de afdracht door de boekverkoper, omdat die klant de helft van het bedrag naar eigen inzicht mag gebruiken. De vraag is echter of dit niet te onbepaald en te onvoldoende kwantificeerbaar is om te kunnen constateren dat er sprake was van een ongeoorloofde korting. Een boekverkoper die zekerheid wil hebben kan het Commissariaat verzoeken om een zogenaamd bestuurlijk rechtsoordeel: een bindend oordeel over de toelaatbaarheid van Scoor voor je Club bij de aankoop van een boek.
Soms heeft een transactie in mijn overzicht een andere datum dan de feitelijke verkoop in de winkel. Hoe zit dat?
Transacties gedaan door anonieme deelnemers worden conform de Europese PSD2 standaard aan ons doorgegeven. Banken implementeren deze standaard op verschillende manieren, waardoor aangeleverde datums van transacties soms ook verschillen. Sommigen banken leveren een valutadatum én een boekingsdatum, andere banken alleen een boekingsdatum.

Ons systeem is ingericht op de datum dat de bank van de consument de transactie daadwerkelijk verwerkt. Banken kunnen ervoor kiezen om transacties in het weekend te reserveren en de daadwerkelijke verwerking vindt dan op maandagochtend plaats. Hierdoor wordt de datum van een transactie soms over het weekend heen getild en zie je als ondernemer de datum van maandag als boekingsdatum.
Wie is de eigenaar van Scoor voor je Club?
Scoor voor je Club is een initiatief van en wordt beheerd door de Qiy Foundation - een stichting die consumenten de controle wil geven over hun eigen gegevens - en wordt uitgevoerd met behulp van de handige en privacyvriendelijke kaarten-app Dappre.
Wat is het verdienmodel van Scoor voor je Club?
Voor iedereen is meedoen gratis. Als jij als deelnemer een aankoop doet bij een ondernemer stelt de ondernemer een zelf bepaalde bijdrage aan jou ter beschikking. Jij bepaalt zelf voor welke club(s) je spaart. Van het bedrag dat je toekent aan de club(s) wordt een vergoeding ingehouden van 20% excl. btw voor de ontwikkeling, het onderhoud en het beheer van Scoor voor je Club.

Clubs

Ik zie mijn (sport-)club nog niet terug in Scoor voor je Club. Wat kan ik doen?
Als jouw club nog niet meedoet aan Scoor voor je Club, dan kan het bestuur de club gratis aanmelden. Nadat jouw club aangemeld is kun je deze terugvinden in de lijst met digitale clubkaarten.
Hoe kunnen wij onze eigen sponsoren betrekken?
In de toolkit zitten hulpmiddelen om ondernemers te informeren en te activeren. Omdat Scoor voor je Club sponsoring meetbaar maakt en sponsors de mogelijkheid biedt om achter de Digitale Clubkaart te communiceren met de clubleden, is het logisch dat Scoor voor je Club niet in plaats komt van-, maar een uitbreiding is op bestaande sponsorafspraken.
Waarom moet ik bij aanmelding 1 cent overmaken op de bankrekening van Scoor voor je Club?
Door een cent over te maken vanaf de bankrekening van je club voorkomen we dat iemand anders zich namens jouw club aanmeldt. Zo weten we zeker dat de maandelijkse donaties aan jouw club daadwerkelijk op de bankrekening van de club binnenkomen.
Wat betekent Scoor voor je Club voor mijn bestaande sponsors?
  1. Via Scoor voor je Club maak je de sponsoring van jouw club actief: behalve het vergroten van de naamsbekendheid van jouw sponsor(s) kun je hen ook helpen met het verhogen van de omzet.
  2. Scoor voor je Club vergroot bovendien het rendement voor jouw sponsors op verschillende manieren:
    • Er kan een Scoor voor je Club sticker geplakt worden op de sponsorboarding van de club. Zo ziet iedereen op de club dat de sponsor meedoet aan Scoor voor je Club.
    • Als een deelnemer een aankoop heeft gedaan bij een Scoor voor je Club Partner, ontvangt diegene diezelfde avond een spaarmelding. Daarmee wordt extra aandacht gegenereerd voor de Digitale Clubkaart en de (sponsor-)content achter de kaart.
    • Gun jouw sponsor de omzet van deelnemers die geen lid zijn van jouw club. Geef de sponsor daarmee ook de kans om andere clubs te ondersteunen. Alle (sport-)clubs in jouw gemeente maken tenslotte onderdeel uit van dezelfde gemeenschap.
Wat betekent Scoor voor je Club voor nieuwe sponsors?
  1. De club biedt nieuwe sponsors een extra communicatiekanaal achter de Digitale Clubkaart. Doordat de app iedere avond een melding toont van aankopen van die dag bij Scoor voor je Club Partners wordt aandacht gegenereerd voor de Digitale Clubkaart en de (sponsor-)content achter die kaart
  2. Scoor voor je Club kan onderdeel zijn van Sponsorpakketten. De meeste sponsoring is vooral gericht op naamsbekendheid. Met Scoor voor je Club draag je bij aan meetbare sales voor de sponsor.
Hoe werkt sparen voor de contributie?
Leden van de club kunnen sparen voor hun contributie. Dat doen ze door een deel (max 50%) van hun Persoonlijk Saldo te reserveren voor de contributie van de club.

Als het gereserveerde bedrag minimaal € 15 is en de contributie wordt op enig moment afgeschreven van de gekoppelde rekening van de deelnemer, kan deze ervoor kiezen het gereserveerde bedrag (minimaal € 15 en maximaal € 150) op de eigen rekening over te laten maken. Het systeem herkent het rekeningnummer waarmee gekoppeld is aan de Digitale Clubkaart en weet dat er gespaard is voor contributie. Het te storten bedrag mag niet hoger zijn dan de hoogte van de contributie. Contributie-sparen werkt helemaal automatisch en buiten de clubadministratie om.
Kan ik als club ook acties verzinnen met en voor mijn sponsors?
Met Scoor voor je Club kun je eenvoudig acties opzetten met je sponsors, zoals het tijdelijk verhogen van het spaarbedrag door de sponsor. Ook kun je extra aandacht geven aan een sponsor of een actie uitlichten achter de Digitale Clubkaart, etc.
Wij zijn wel een vereniging, maar geen sportclub. Kunnen we toch meedoen?
Binnen een lokale gemeenschap spelen zowel sportclubs als allerlei andere (culturele) verenigingen een belangrijk rol. Om die reden hebben we besloten dat alle clubs en verenigingen met een KvK inschrijving kunnen meedoen.
Hoe weet ik hoeveel er voor mijn Club gespaard/gescoord is?
Onder de Digitale Clubkaart in de Dappre app zie je wat jouw actuele bijdrage is aan de club. Als je daarop klikt kun je bovendien zien hoeveel mensen meesparen en wat het totaalbedrag is voor de club op dat moment. Na een paar seconden schiet dit weer terug naar jouw bijdrage.

Daarnaast ontvangt de penningmeester van de club iedere maand een financieel overzicht. Hierop staat het totale gedoneerde bedrag minus 20% servicekosten voor Scoor voor je Club. Voor deze kosten ontvangt de club een factuur met btw. Het factuurbedrag wordt verrekend met het gedoneerde bedrag. Het restant (conform het maandoverzicht) wordt overgemaakt naar het bij ons bekende clubrekeningnummer.

Voorbeeld Factuur (pdf)
Voorbeeld Maandoverzicht (pdf)
Spelregels voor de uitbetaling aan een club
Donaties aan jouw club worden uitgekeerd bij een totale bijdrage boven de 5 Euro in 1 maand. Is het totaal aan donaties in een maand gelijk of lager dan 5 Euro, dan wordt dit gebruikt om de kosten te dekken. In de app is op elk moment van de dag te zien wat er in de lopende maand voor jouw club is gespaard en hoeveel deelnemers voor jouw club sparen. Bij uitkering geldt een inhouding van 20% servicekosten plus 21% BTW. Het te ontvangen bedrag zal binnen 4 weken worden overgemaakt naar het bij ons geregistreerde bankrekeningnummer van de club. -

Staat je vraag er niet bij?

Stel je vraag dan per mail aan info@scoorvoorjeclub.nl